Разговор с г-н Майкъл Грам, Регионален мениджър за Европа, BOMAG е иновативна компания, инвестираща в нови технологии
Г-н Грам, в началото бихте ли представили накратко BOMAG?
BOMAG е компания, световен лидер в пътностроителния сектор, позната най-вече със своята техника за уплътняване. Компанията е част от групата FAYAT – френска компания, която е водеща в строителството, благоустройството и инфраструктурата с основните си бизнес подразделения.
Нашата компания е много добре позната в България. Дилърът на BOMAG в България е фирма Меркури Инвест гр.Сливен с офиси в София, Пловдив и Варна, с които имаме отлични дългогодишни партньорски отношения.
Участвахте на Международния технически панаир в Пловдив тази есен. Какви машини бяха акцент в представянето Ви?
За нас е важно винаги да сме иновативни и непрекъснато да предлагаме на пазара нови и модерни технологии. Затова и на Пловдивския панаир също поставихме акцент върху последните машини в продуктовата гама на BOMAG.
Например, напълно новият пневматичен валяк с BOMAG BW 11 RH, който предлагаме с тегло в диапазона от 5 до 11 тона. Машината е с хидростатично задвижване и отговаря на послдните еконорми.
Акцентирахме и върху BOMAG ECONOMIZER – отлично средство в помощ на всеки оператор, благодарение на което се оптимизира процесът на уплътняване. Устройството отчита непрекъснато процеса на уплътняване и операторът следи данните на специален дисплей, като така продължава работата си до достигане на необходимата степен на уплътнение. С BOMAG ECONOMIZER се спестява време и гориво. С негова помощ операторът се ориентира за „слабите“ места по време на работа и по този начин се избягва рискът от допълнителни, възстановителни работи. BOMAG ECONOMIZER се предлага, както за вибрационни плочи, така и за пълната гама от двубандажни валяци от 1,5- 14 тона. Ново е монтирането му и на траншейния валяк BMP8500.
Не бих пропуснал и нашите машини за студено фрезоване. BOMAG фрезите са проектирани за ефективно отстраняване на повреден или с лошо качество асфалт от магистрали, улици или паркинги. Имаме нова пътна фреза BM2000/75, чиято работна ширина е 2м, но може да бъде поръчана и с 2.2м фрезоващ барабан.
Изцяло нови са и еднобандажните валяци, с които BOMAG е лидер на световния пазар. Новата -5 серия надгражда значително вече изключително популярните -4 серия. Всички машини от 3 до 26 тона са стандартно оборудвани със BOMAG ECOMODE – управление на двигателя в зависимост от натоварването, и резултатите са впечатляващи по отношение на икономията на гориво. Всички машини от този сегмент отново покриват последните екоизисквания.
Какво бихте споделили с читаталите на Списание ИНФРАБИЛД относно бъдещето развитие на компанията? Имате ли някакви конкретни планове?
BOMAG e компания, насочена към бъдещето. Какво искам да кажа. Ако си на пазара, за да бъдеш непрекъснато конкурентоспособен, трябва да инвестираш в нови технологии, трябва да се стремиш да си една крачка пред другите. Това се опитваме и ние да правим в нашата работа – да разработваме нови технологии и да предлагаме машини с високо качество и ефективност. Освен това, друго, което отчитам като особено важно, е че присъствието ни в различните държави е много добре организирано и представено. Ние поддържаме система за комплексно оценяване на дилърската мрежа, отчитаща всички аспекти на едно представителство. Продажби, сервиз, складови наличности, обща организация са параметри, който Меркури Инвест покрива на много високо ниво. Никой не е застрахован от грешки, проблеми могат да възникнат навсякъде, затова ние трябва да сме наблизо, за да ги решим.
За в бъдеще ще се концентрираме върху това да бъдем още по-близо до клиентите си, за да предлагаме иновативни решения.